close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מקרים נפוצים של רשלנות רפואית

מערכת שורשכו אדר, תשפא10/03/2021

על אף עבודתם המקודשת ותחושת השליחות עימה הגיעו לתפקיד, רופאים ואנשי רפואה טועים לפעמים בהתנהלותם המקצועית. זהו עניין נפוץ, ואיכות החיים של אנשים רבים נפגעת בגלל מקרים של רשלנות רפואית. עו"ד שמואל קשיוב מתמחה בתחום ויכול לעזור לכם להגיע לכדי מיצוי זכויותיכם

תגיות:
מערכת הבריאות בישראל סובלת שנים רבות מתת תקצוב שמוביל לעומסים כבדים בבתי החולים, מחסור בכוח אדם, ושעות עבודה ארוכות ומתישות מהם סובלים מתמחים, אחים ואחיות, ורופאים. פעמים רבות בשל התנאים הללו, אנו כמטופלים חשופים למקרים של רשלנות רפואית.

מקרי רשלנות רפואית יכולים להגיע בזמן היריון או לידה, בזמן אישפוזים או ניתוחים, או באי אבחון, אבחון שגוי, או אבחון מאוחר של מחלה.

להלן מקרים נפוצים:
• רשלנות רפואית בזמן היריון או לידה – מעקב בזמן ההיריון הוא חשוב מאין כמוהו. כך רואים כי העובר גדל ומתפתח באופן
תקין. על הרופא להיות במעקב עירני ומתמיד אחר מצבה של ההריונית. לעתים, בשל מעקב רשלני, הרופא יכול שלא להבחין בפיגור בהתפתחות העובר ויש לכך השלכות רבות; זה יכול להוביל ללידה מוקדמת (ובכך להעמיד את היילוד בסכנת חיים או חשוף לנזקים רבים), לידת עובר עם בעיות רפואיות, בעיות נוירולוגיות וקוגניטיביות, להתפתחות בעיות לב בעתיד ואף גם ללידה שקטה, או מוות בעריסה בתוך מספר חודשים.
• רשלנות רפואית בזמן ניתוחים – ניתוח הוא פרוצדורה כירורגית מורכבת וההתנהלות של צוות הרפואה בזמן ניתוח חייבת להיות מדוקדקת וזהירה. ניתוח כשלעצמו כרוך בסיכונים עבור המטופל והתנהלות לא תקינה בזמן ניתוח יכולה להותיר את המטופל עם נזקים גופניים ונפשיים קשים. התנהלות לא תקינה יכולה להתבטא בכשלים בהכנה לקראת הניתוח, קיום ניתוח למרות שהמטופל לא היה במצב כשיר, התנהלות לא זהירה של הרופא המנתח שיכולה להוביל לצלקות, השארת גוף זר בגוף המנותח, פגיעה באיברים חיוניים, פגיעה בעצבים או כלי דם. חשוב לציין כי בית המשפט קובע כי אכן הייתה רשלנות רפואית בעת קיום הניתוח כאשר מוכח כי הצוות המנתח לא פעל בסטנדרטים המקובלים בעולם הרפואה.
• איחור באבחון/היעדר אבחון/אבחון שגוי – קריטי במיוחד כאשר מדובר בגידולים ממאירים, אירועי לב ושבץ מוחי, כאשר אבחון תקין ובזמן יכול לצמצם נזקים ואף להגיש טיפול נכון ומתאים ולמגר את המחלה.

עו"ד שמואל קשיוב מתמחה כ-10 שנים בתחום הרשלנות הרפואית וייצג בהצלחה מאות לקוחות בתביעות בגין רשלנות רפואית. למשרדו קשרים רבים עם טובי המומחים, על מנת שיוכלו לתת אבחנות והערכות מדויקות, להן משקל רב בתביעות בגין רשלנות רפואית, מכיוון שהן מוכיחות אם אכן הייתה טעות בשיקול הדעת והאם הרופא סטה מאמצעי הזהירות והסטנדרטים המקובלים בעולם הרפואה. משרדו פועל על בסיס הצלחה בלבד ואינו גובה שכר טרחה מראש, וכך יש אינטרס משותף להשגת פיצוי מקסימלי.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה